Akkor most visszatérek az eredeti koncepcióhoz: kaptok pár képet a kiállítás anyagából, kiegészítve néhány munkafotóval. Szokásom lefotózni egy-egy munka közti állapotot, amit néha legszívesebben úgy hagynék, ha nem lennék olyan gyáva... Ez volt az első kép amit még tavaly ősszel kezdtem el festeni, készülve a mostani kiállításra.
Végül ez lett. "Piazza Vittorio" 100x150 olaj, vászon 2011. Eredetileg a teljes nevén Piazza Vittori Emanuele-nek akartam címezni, de nállam járt egy kedves barátnőm, aki évekig élt rómában, mikor mutattam neki, ennyit fűzött hozzá: á, nem hívja senki "Piazza Vittori Emanuele"-nek, csak "Piazza Vittorio"-nak. Hát így...
hatalmas vihar készülődött...
ez lett belőle... Gianicolo (vihar előtt) 100x150cm olaj, vászon 2011
Az alábbi kép véletlenül kimaradt a kiállításból... egyszerüen lent felejtettük a pincében és csak a rendezés végén kerűlt elő...
címe: Hommage a J.Tardi (Rue de l'Aqueduc) 100x150cm olaj, vászon 2011
Azt hiszem a cím némi magyarázatra szorul... Jacques Tardi franci a képregény rajzoló. Ő készítette el Leo Mahlet detektívregényinek képregény adaptációját. Mahlet Simenon mellett a legfontosabb francia krimi író (ebbe most nem mennék bele, hogy a Maigret történetek mennyire krimik és mennyire szépirodalmi művek...). Hőse, Philipe Marlow francia megfelelője, egy Nestor Burma nevű magándetektív. Nyomozásai rendre Párizs külsőbb kerületeiben zajlanak, elhagyott villák, gyártelepek, vasúti hidak között. íme egy képkocka az említett rajzolótól:
Azért így már értitek, ugye?
És végül még két itthoni téma. Budapest, de csodás...
"Bajcsy" 100x150cm oaj, vászon 2011
mindenütt jó, de...
Nappali műterem 50x70cm olaj, vászon 2010