HTML

Új képek, kiállítások, emberek...

Ebben a blogban azokat a legújabb munkáimat szeretném megmutatni mindazoknak, akiket estleg érdekel, amik annyira frissen készültek, hogy még nem volt időm a honlapomon publikálni. Emellett szeretnék beszámolni egy-egy olyan kiállításról, amit épp legutóbb láttam, kollégákról, akiket épp megismertem és nagyon jónak találtam, egyszóval szubjektív barangolásaimról az amúgy igen zavaros kortárs képzőművészetben...

Friss topikok

Linkblog

Ismét a "wilághálón"-ki tudja meddig...?

2010.05.14. 19:51 takátsmarci

Elnézést a nyelvújításért, bár tudom, hogy rengeteg a helyesírási hibám, de ez most kivételesen direkt volt...ötletes, mi ? Szóval az elmúlt két napban már többször úgy nézett ki, hogy van internet, aztán mégse... Az olaszok a legőrjítőbb keleteurópánál is rosszabbak,ami munkát és szervezettséget illeti, ezt ez alatt a 8 napos huza-vona alatt sikerült megtapasztalnom. úgylátszik a vadkeletnél csak a vaddél a rosszabb...

Visszatérve az útra: teljesen lehetetlennek tünik számomra, hogy az elmult majdnem két hetet el tudom nektek mesélni, ahhoz nagyon sokat kéne a gép előtt üllnöm, és ahogy azt már egy korábbi bejegyzésben említettem, én ide tulajdonképpen rajzolni, témát gyüjteni jöttem.

A legalapvetőbb impresszióm evvel a várossal kapcsolatban, hogy a saját múltja nem engedi igazán élni a jelenét. Gyakorlatilag nincs egy talpalatnyi hely a belvárosba, ami nem legalábbis reneszánsz lenne, az antik város épületei-épület maradványai pedig teljesen behálózzák a várost, gyakorlatilag lehetetlenné téve a szabad városfejlődést. Ettől nekem egy kedélyes nyugdijjasnak tünik egész Róma. Nem megy sehová, nem pulzál, és ami a legfontosabb nem ragad magával. Pedig ha objektíven nézem, adottságai semmivel sem rosszabbak kedvenc Párizsomnál, mégsincs az a különös,extatikus keserédes érzésem, hogy azonnal idevele, hogy ennek a dolognak, ami Róma a részévé akarok vállni. Persze rengeteg az ember az utcákon, de jobbára turisták (jézusom,vajon én is annak látszom..?!) és a rómaiak életét az ember nem tapasztalja úgy, szinte a bőrén, mint a Párizsiakét. Lehet persze, hogy ha beszélnék olaszul másképp gondolnám, és az is lehet, hogy a valós élett itt a külsőbb kerületekbe szorúlt, a turista-légiók elől...

Negatívumból ennyi elég, hiszen tényleg gyönyörű a város, többekközött fantasztikus mediterán parkokkal és nagyon jól tudok dolgozni, fantasztikus tereket, fény-árnyék viszonyokat találtam már, és az meg egészen elképesztő, hogy az embernek ne legyen egésznap más dolga, csak témákat keresni, és megfesteni őket... mivel foggalmam sincs meddig lessz ez a mennyei állapot az internettel, azonnal felteszek pár rajzot, aztán még mesélek a városról, ha net tovább is engedi... Előrebocsátom: ne számítsatok a klasszikus római közhelyekre, valószinüleg túl sok volt az a "piranesi-s" tíz év, ahhoz, hogy most épp a Diokleciánusz termái vagy a Kolosszeum fogjon meg a legjobban.  Az első téma, aminél azt éreztem, ebből még lehet valami, a Termini pályaudvar mögött talált meg -vagy én őt- mindenesetre az előtérben egy névtelen antik sír látható, ezt kerüli el a villamos sinpár, majd fut tovább a  pályaudvar épülettömbje felé. Régi és új találkozása, ugyebár...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A szinek a valóságban nem ennyire fádak, de evvel a kis géppel nem tudok jobbat fotózni, ugyhogy hozzá kell képzeljetek egy fokozattal erősebb tónust. Amikor ezt az aquarelle-t csináltam, már egy hete itt voltam, de az első napokban jórészt csak jártam a várost, és az idő sem nagyon segített a munkában, folyamatosan szeptember végi időjárás volt ugyanis. A globális felmelegedés következtében - legalábbis az elmult két nyár brüsszeli és párizsi tapasztalatait hozzátéve a mostanihoz - nyugateurópában lényegesen hidegebbek lettek a nyárelők...azért ez elég elentmondásosnak tűnik,nem?

Igazából már az első nap ez a korszakokkal való játék jutott eszembe, de mivel akkor végképp essős volt az idő, csak a noteszembe rajzoltam ezt a ceruzarajzot a Tevere-parton.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ez a Palatinusz-híd (Ponte Palatino) a Trastevere-oldali alsórakpartról nézve. A tövében meghúzódó antik hídmaradvány úgylátszik annyira jelentéktelen, hogy még a térkép sem jelöli.Azért nekem tetszik, erre még szerintem visszatérek...

A Tevere alsó rakpartján egyébként nem járnak autók, mint nálunk, csak futók és biciglisták. Este viszont egész drakula-film hangulat van, mivel a felsőrakpartól mélyen lelógó platánfák ágai közt denevérek tanyáznak elképesztő számban és este elszabadul a pokol...tizesével csapkodnak az ember feje körül...

A harmadik helyszin, ami még biztos többször előkerűl a következő másfél hónapban, ugyancsak a Termini pályaudvar mögött található. Úgytünik az európai nagyvárosok megegyeznek abban, hogy a főpályaudvaruk környéke a bevándorlók, és a leginkább elszegényedett rétegek negyedévé vált. Igy van ez a Keleti Pályaudvarral és a Gare del'Est esetében is. A  Piazza Vittori Emanuele egy adottságaiban gyönyörű tér, közepén közpark, árkádos bérpalotákkal szegélyezve. Nekem az első percben megtetszett, ahogy ráakadtam, mivel a klasszicista ( vagy egyenesen reneszánsz? ) árkádok alatt iszonyú csencselés folyik egésznap. Arab/indiai/kinai árusok árulnak már messziről is "eredetinek" látszó Louis Vuitton táskákat, és egyébb ugyancsak eredeti cipőt, ruhát, dvd-t,más világcégek "hamísítatlan" termékeit, persze a megszokotthoz képest iszonyú olcsón... Éppenséggel az alábbi rajz nem ezt a zsibvásárt mutatja be, képileg engem inkább a Viminale domb felől jövő villamos-sinpár (meglepő, ugye?) és a tér oldalát szegélyező házak, valamint a délutáni nap fénye izgatott.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A szinek ez esetben is élesebbek.Méreteket nem írtam: a ceruza-rajz elenyésző, hiszen noteszlap, a két vízfestmény 42x56cm.

Különös egyezőség Pest és Róma között: mindkettőnek van alagútja, és egészen meglepő módon mindkettő a Közársaságielnöki Palotát hordozó domb alatt fut...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Méret 30,5x45,5cm , és talán már meg se kell jegyeznem, hogy az előtér mohás oldalfala éles sárgás-zöld az eredeti rajzon, nem ez a fos-zöld penész-szin...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

háát, valjuk, be ez nem nagyon sikerült, egyébként 42x56cm. Szeretném a dolgot az időjárásra fogni: hol kisütött, hol beborult, egyszerűen nem lehetett a szineket nyakon ragadni! legközelebb...

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://ujkepek-egyebek.blog.hu/api/trackback/id/tr352003640

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Zománc 2010.05.14. 23:08:36

Hát szerintem meg nagyszerűen és egészen újszerűen sikerültek! Hurrá! Ebből sokat!
Amúgy is szeretem az aquarelleket, mert valahogy azok őszintébbek, spontánabbak és lazábbak szinte minden művésznél. Ez egy nagyon elhanyagolt és igen figyelemreméltó kifejezési forma. Miért kevesebb, mint az olajképek, amikor közelebb állnak a valódi hangulatokhoz? Egészen kedvet kaptam Rómához!
Az íráson meg jól szórakozom!
Helyes kis könyvet lehetne készíteni az egészből.
süti beállítások módosítása